Krymas dviračiais 20070818 - 0902

Iki Krymo

Traukiniu
Pirmyn: traukinys iš Vilniaus į Džankoj išvyksta rugpjūčio 17 d. 23:53, bilieto kaina žmogui 263 Lt (kupė)
Atgal: traukinys iš Simferopolio į Vilnių išvyksta rugsėjo 2 d. 18:46, bilieto kaina žmogui 265 Lt (kupė)

Planuojam: Iš Vilniaus traukiniu važiuoti iki Džankoj (Джанкой) stoties Krymo šiaurėje. Ten persėsti į vietinį traukinį ir važiuoti iki Kerčio (Керчь) miesto (ryčiausias Krymo taškas). Nuo čia pradėti kelionę dviračiais.

Maršrutas

Marsruto_zemelapis
Kerčis (Керчь) - Ščiolkino (Щелкино) - Feodosija (Феодосия) - Koktebelis (Коктебель) - Sudakas (Судак) - Alušta (Алушта) - Gurzuf (Гурзуф)- Jalta (Ялта) - Ai Petri kaln. - Sokolinoje - Sankovoje - Mangup Kale - Bachčisaraj - Čiufut Kale - Simferopolis (Симферополь).

Lankytinos vietos

Kerčis:

  • Mitridado kalnas (91,4 metro virš jūros lygio), Mitridado laiptai, kuriuos saugo ereliagalviai grifonai. Matosi visas miestas. Tolumoje Rusijos krantai. Čia stovi Šlovės obeliskas, dega amžinoji ugnis. Šalia Pantikapėjaus griuvėsiai (VI-IV a.a. iki m.eros).
  • Kitame miesto gale, turkų tvirtovė Enikalė (1703m.). Istorija, jos tokia, kad iš jos turkai nė karto neiššovė, ir 1774 m. ji atiteko Rusijai.
  • Purvo vulkanai. Ukrainoje jie randami tik Kerčės pusiasalyje, o ir šiaip, tai retas gamtos reiškinys. Jie randasi 5 km nuo Kerčės link Bondarenkovo.

Ščiolkino:

  • Kazantypo kyšulys. Už Šiolkino, apie 4 km per pievas link mažyčio miestelio Mysovoje. Dalis jo laisvai lankoma, dalis priklauso draustiniui, todėl, norint keliauti toliau, reikia nusipirkti bilietus. Bilietai perkami Ščiolkine, bet neaišku kur, arba pas gamtos inspektorių, kuris labai greitai jus suranda, jei tik pereinate draudžiamą liniją. Arba bauda, arba bilietas. Arba galima apsisukti ir eiti atgal. (Atgal į Ščiolkino galima gryžti pajūriu.)
  • Viduryje iškyšulio užkonservuoti graikų miesto griuvėsiai, o šalia amerikiečiai pumpuoja naftą.
  • Netoli miesto, kaip vaiduoklis, riogso griūvanti, apleista atominė elektrinė.

Feodosija:

  • Aivazovskio muziejus

Koktebelis:

  • Kara Dag kalnų masyvas. Kalnų masyvas Kara Dag arba Juodasis kalnas – senasis ugnikalnis, veikiantis apytiksliai prieš 150 mln. metų. Tai unikalus geologinis darinys, vienas iš žinomiausių Krymo gamtos stebuklų. Įmantrios olos, grandioziniai krantinės skardžiai, jaukios įlankos… Gamtos sukurtoje aplinkoje, priklausomai nuo vaizduotės, galima pamatyti tvirtovių bokštus, rūmus, kitus fantastinius statinius. Pavadinimas Koktebelis reiškia “Žydrųjų viršūnių šalis”. Taip elinai vadino šią žemę, apjuostą “mėlynais” kalnais. Nuo paslaptingo masyvo Kara Dag vakaruose iki toli į jūrą įeinančio iškyšulio Kiik-Atlamo rytuose išsisklaidė stebinanti savo grožiu Koktebelio įlanka. Nuostabūs vaizdai buvo kūrybos įkvėpimo šaltiniu meno žmonėms.
  • Koktebelio firminė parduotuvė :)
  • Galima aplankyti ir pačią gamyklą. Visose alkoholinių gėrimų gamyklose nustatytomis valandomis pravedamos ekskursijos, kartu su degustacija.

Sudakas:

  • Galima pasigrožėti grotais
  • Sudako tvirtovė. Tvirtovė – unikalus, turintis pasaulinę vertę architektūros paminklas. Ji pastatyta ant konuso pavidalo kalno, su stačiu skardžiu iš jūros pusės ir nuožulniai nusileidžiančio šlaito į šiaurės pusę, kur ja juosė griovys su vandeniu. Prieš vartus buvo kilnojamas tiltas. Tvirtovės sienos 2 m. storio su 20 bokštelių ir konsuline pilimi juosė 30 hektarų teritoriją. Kalno viršūnėje, 157 m. aukštyje įsikūrusi legendinė Kyz-Kule (mergelės pilis). Iš čia atsiveria nuostabi pagal savo didybę panorama ne tik į didesnę rytinė pietų pakrantės pusę, bet ir į kalnų virtinę su Aj-Petrio, Aju-Dag kalnais vakarų pusėje. O Sudako, Aj-Savo ir Taraktašo slėniai matomi kaip ant delno. Tvirtovė pastatyta XIV-XV amžiuje.. 1475-aisiais metais, turkams-osmanams užėmus Krymo pakrantę, tvirtovė pamažu ėmė griūti. Bet ir šiandien, po rekonstrukcijos, tvirtovė atrodo įspūdingai.
  • Už 7 km yra Novij Svet miestelis. Jaukus, nedidelis, kalnuotas miestelis. Nepaprastai graži pakrantė. Tarp uolų mažutis gražus paplūdimys. Vienas iš vaizdingiausių Krymo kampelių. Ne veltui anksčiau šią vietą vadino “rojumi”. Čia viskas nepaprasta ir žavinga: įmantrūs kalnai, nei vienas iš kurių nepanašus į kitą, “laukinės”uolos, paslaptingi grotos, reta šiam pusiasaliui augmenija, įvairiaspalvės įlankos, kurių pavadinimai kalba patys už save: Žalia, Mėlyna, Žydra. Visa tai sudaro nepakartojamą paveikslą, kurį sukūrė įkvėpta gamta. Miestelis Naujasis pasaulis taip pat žinomas dėl esančios jame Šampano daryklos, gaminančios geriausią šampaną pagal ypatingas technologijas. Čia tikrai verta apsilankyti, nes čia vienas unikaliausių pagal grožį Krymo kampelių.
  • Džur - Džur krioklys. Netoli Rybačij miestelio. Tai gražiausias ir galingiausias Krymo krioklys. Jis nedžiūsta net pačiais sausiausiais metais. Nuo 15 m. aukščio skambiai krenta blizganti plati vandens juosta. Iš čia ir jo pavadinimas Džur-Džur, ką reiškia čiurlenantis. Jeigu pakiltume aukštyn palei upės tėkmę, tai galima pamatyti keletą gražiausių kaskadų, už kurių nuo 100 m. aukščio grakščiai čiuožia vanduo.

Alušta:

  • Vaiduoklių slėnis. Demerdži kalnas – vienas gražiausių Krymo kalnų, labiausiai apipintas legendomis. Kalnas vienodai įspūdingas ir kylant saulei ir pusiaudienio karštyje ir purpuriniuose saulėlydžio spinduliuose. Per daugelį tūkstantmečių vėjas ir vanduo slėnyje keitė jo akmenines figūras-vaiduoklius”, apdirbinėjo jo stulpus ir bokštus. Daugelį traukia fantastinių pabaisų, pasakiškų paukščių ir žvėrių, tvirtovių figūros. Čia tikras rojus tiems kas mėgsta fantazuoti, nes figūros kiekvienam atrodo savaip, kiekvienas jame mato kažką kito, neįprasto. Važiuojant nuo Aluštos link Simferopolio. Šiaip tolokai nuo maršruto, bet jei turėsim laiko perteklių ar nespėsim viso maršruto ir tektų nuo Aluštos važiuot į Simferopolį tai tikrai vertas dėmesio objektas.

Gurzuf:

Jalta:

  • Masandros rūmai
  • Marmurinė uola
  • Učan-Su krioklys
  • Ai- Petri kalnas. Verčiant pažodžiui tai būtų Šv. Petro kalnas arba “šventas akmuo”. O pagal legendą jo pavadinimas kilęs nuo imperatorienės Jekaterinos lakų ir buvo pavadintas jos vežėjo Petro vardu po pikantiškos istorijos, nutikusios ant šio kalno…… Kalno aukštis yra 1234 m. virš jūros lygio. Jo fantastinis siluetas viešpatauja virš Mischoro, Alupkos, Gaspros, Simeizo. Įsivaizduokite, kokia nuostabi panorama atsiveria iš tokio aukščio. Galite vienu metu matyti visą pakrantę nuo Aju Dag kalno iki Koška kalno. Pakilti į kalno viršūnę galima lynu. Tai vienas iš įspūdingiausių lyno kelių, nes jo ilgis yra apie 3000 m., tarp vidutinės ir viršutinės stočių yra apie 1500 m. lino kelio be jokių atramų, jus busite atplėšti nuo žemės 700 m. Kalną pasiekti taip pat galima vingiuotu keliu. Jo ilgis yra 20 km. Ir jame net 400 posūkių!!! Pakeliui galima aplankyti anksčiausią Krymo krioklį Učan-Su. Krentantis nuo 98 m. aukščio vanduo ir jį supančios pušys ilgais stiebais po pakrantės šilumos suteikia gaivos jausmą. Žinoma pavėsinė “Serebrianaja besedka” yra 800 m virš jūros lygio ir nudažyta blizgančiais sidabro dažais, dėl to spindesys matosi net iš pakrantės. Pakilę į Ai-Petri plato Jus pajusite begalinę erdvę, užuosite įvairiausių žolių aromatą, pamatysite įmantrius olų klodus ir mažas pušis, kurių aukštį lėmė specifinis kalnų klimatas. Čia yra 35 urvai. Galėsite apsilankyti žinomiausiame iš jų – “Triohglazka”. Triakės pavadinimą urvas gavo nuo 3 “langų” į dangų, kuriuos pamatysite nusileidę į jį. Vasaros vidury nusileidę vos keliolika metrų pasijusite lyg žiemą.Vasaros/žiemos kontrastas labai jaučiamas kai su kiekvienu žingsniu žemyn darosi vis šalčiau, pamažu pajuntate, kaip šąla Jūsų rankos ir po to ir visas kūnas. Čia karaliauja amžina žiema su sniegu ir ledu. Po žiemos vėl pateikę į vasarą, išbandysite savo jėgas pakildami į pačią kalno viršūnę, iš kur Jums lyg ant delno bus pakrantė, miesteliai, jūra, dangus… Atrodo, taip gali prastovėti ir grožėtis šiuo vaizdu visą amžinybę…Ant Ai-Petri kalno galima ne tik pasigrožėti gamtos grožiu, bet ir pajodinėti arkliais, kupranugariais, išbandyti tradiciškos rytietiškos virtuvės patiekalus, nusifotografuoti su gyvu ereliu arba meškiuku.
  • Livadijos rūmai. Mažas vaizdingas kampelis pietinėje Krymo pakrantėje. Buvusi paskutinio Rusijos imperatoriaus Nikolajaus II vasaros rezidencija. Nuostabūs rūmai pastatyti iš inkermano akmens ir padengti specialiu tirpalu, kuris apsaugo nuo patamsėjimo. Architektui Krasnovui pasisekė taip įterpti rūmus į aplinkinį landšaftą, kad visos jų pusės būtų maksimaliai atidengtos saulei. Rūmuose 58 meniškai apipavidalinti kambariai, iš kurių kiekvienas turi savo istoriją ir gal netgi slepia kokią nors istorijos paslaptį. Aplink išsidėstęs Livadijos parkas, kurio plotis yra apie 40 hektarų. Visas architektūrinis ansamblis suteikia lengvumo ir iškilmingumo jausmą, gaudžiai susiję su landšaftu Livadijos rūmai tampa vienu iš ryškiausių architektūros paminklų, kurio likimas sugėrė į save lemtingus istorijos momentus. Čia ilsėjosi paskutinio imperatoriaus Nikolajaus II šeima. II pasaulinio karo pabaigoje čia buvo TSRS, JAV ir Didžiosios Britanijos vadovų (Stalino, Ruzvelto, Čerčelio) susitikimo vieta, kurioje buvo sprendžiami klausimai, susiję su II pasaulinio karo pabaiga ir pokario pasaulio atstatymu. Jeigu Jums pasiseks, ir iš Sankt-Peterburgo bus atvežti vaškinių figūrų eksponatai, susiję su šia vieta, Jus pamatysite ir imperatoriaus šeimą ir 3 galingiausių šalių vadovus. Nustebsite, kai pamatę vaškines figūras, lyg gyvus žmones, pasijusite lyg patekę į tuos laikus. Iki šiol Livadijos rūmai yra įvairių pasaulio šalių vadovų susitikimo vieta, kur sprendžiami svarbūs visiems istoriniai klausimai.
  • Kregždutės lizdas. Kiekvienam, ko gero, pažįstamas, Pietinio Krymo emblema tapusios pilies “Kregždutės lizdas” vaizdas. Ant aukštos olos iškilusi, nuostabaus grožio, tarsi grąžinanti mus į viduramžių riterių laikus, pilis buvo pastatyta 1912 m. “Meilės pilis” – taip vadino “Kregždutės lizdą” buvusi jo šeimininkė. Pilies matmenys iš tiesų yra kaip kregždutės: plotis 10 m., ilgis 20 m., aukštis 12 m. Kas kartą atvykus į Krymą norisi aplankyti šią nepamirštamą vietą. Juo labiau kad čia buvo filmuota daugelis žinomų vaidybinių filmų. Nuo “Kregždutės lizdo” plaukiant su kateriu, su gaivaus jūros vėjo palyda, galima apžiūrėti visą Pietinę Krymo pakrantę nuo Alupkos iki Gurzufo, pasiklausyti įdomių legendų bei istorijų, kurių čia tikrai nemažai.

Čiufut Kale:

  • Miestas uoloje. Vienas iš geriausiai išlikusių miestų oloje, savo pavadinimą gavęs dėl gyvenamų ir ūkinių pastatų, kurie iškirsti tiesiai olose. Miestas buvo tikra tvirtovė. Net dabar pakilti iki miesto yra ne taip lengva, bet viską kompensuoja nuostabūs vaizdai, kurie atsiveria iš miesto nuo 550 m. virš jūros lygio. Pakilimo trasa yra 2 km. Iki Bachčisarajaus įkūrimo Čufut-Kalė buvo Krymo chanų rezidencija. Chanų valdovai apgyvendino čia karaimus, kurie liko čia po totorių išėjimo. Čufut-Kalė buvo apie 400 gyvenamųjų namų, gyveno iki 5 tūkstančių žmonių. Gerai išlikę yra maldos namai – kenasos. Stovint priešais didelius įėjimo į tvirtovę vartus neišvengiamai aplanko jausmas, kad įėjęs pro juos atsidursi kitoje laiko juostoje tarp senovės laikais gyvenančių žmonių….. Iš labiausiai žinomų miestų olose galima aplankyti Mangup-Kalė, Eski-Kermen.
  • Vienuolynas Uspenskij. Jo patalpos taip pat yra iškirstos olose. Įdomu tai, kad jis veikia ir dabar. Savo laiku čia lankėsi Aleksandras I, Nikolajus I, Aleksandras II, Aleksandras III. Galima apsilankyti viduje.

Bachčisaraj:

  • Chano rūmai. Viduramžių Krymas – vienas iš įdomiausių puslapių pusiasalio istorijoje. Ypač įsimintini yra Krymo chanų laikai ir pasižymėjusi chanų sostinė – Bachčisarajus – “miestas-sodas”, įgyvendinantis svajonę apie stebinantį “rojaus” kampelį-sodą su daugybe šaltinių. Pastatų architektūros lengvumas ir monumentalumo nebūvimas neatsitiktiniai reiškiniai. Netgi sienos, skiriančios sodą ir interjerą tariamos: jos turėjo sudaryti vėsumą karštą dieną, bet taip pat “įsileisti” sodą per langus ir vitražus. Palaikant oro vėsą salėse čiurlena daugybė marmurinių fontanų. Ir palaipsniui susidaro stebuklinga iliuzija, kad esate sode. Šiandien buvusiuose chanų rūmuose yra įsikūręs Krymo viduramžių istorijos muziejus. Ekspozicija pasakoja apie Krymo totorių tradicijas, liaudies kultūrą. Yra išlikę ir keletas rūmų korpusų: haremas, teismo salė, vasaros pavėsinė-veranda. Rytų tradicijos čia susipynė su europietiško meno elementais.

Dokumentai

Pasas

Asmens tapatybės kortelė Baltarusijoj ir Ukrainoj negalioja
Paso padarymas per mėnesį kainuoja 60 Lt, per 5 darbo dienas 90 Lt, per 1 darbo dieną 120 Lt.

Tranzitinė Baltarusijos viza

Pasai priduoti. Teko nemažą eilę atstovėt (nuo 8:30 iki 13:30). Gerai kad anketos buvo užpildytos nes dar reiktų nemažai laiko sugaišt jas ten pildant.
Vizos gautos.

Kaina: 17,5 lt (50 Lt per kelionių agentūrą)
Reikia vienos nuotraukos
Anketa vizai gauti: http://www.belarus.lt/pdf/frm_r_l.pdf
Kur kreiptis: Muitinės 41, Vilniuje
Medicininių išlaidų draudimo nereikia, jei važiuoji tiesioginiu traukiniu į Ukrainą ir neketini išlipt Baltarusijoj.

Medicininių išlaidų draudimas

"BTA Draudimas", draudimo suma 30 000 EU, 16 dienų, kaina - 26.00 Lt
Lietuvos draudimas, draudimo suma 50 000 EU, 19 dienų, kaina - 33.00 Lt

Inventorius

Palapinės (2 x Loap Swift)
Miegmaišiai (Kuo lengvesni, ten šilta)
Kilimėliai (Pripučiamas ar paprastas)
Primusas (Campingaz Twister) kažin ar ten bus tokiam balionėlių?
Katiliukas (turiu tik mažą kokio 1 litro, turbūt reiktų didesnio)
Kirvukas (turiu tik didelį, reiktų įsigyt kelioninį)
Palapinsiaustės (puiki apsauga nuo lietaus, pirkom Thomas Phillipse)
Dviračių remonto rinkinys

  • kamerų klijavimo rinkinys
  • pompa
  • atsuktuvai (kryžminis ir paprastas)
  • šešiakampiai rakteliai
  • 8,10,15 raktai ir vienas reguliuojamas
  • švaistiklių nuėmiklis
  • centrinės kasetės išėmimo raktas
  • grandinės nuėmiklis/uždėjiklis
  • stipinų raktelis
  • tepalo grandinėms ir tiršto guoliams

Atsarginės dviračių detalės

  • padanga (1)
  • kameros (2)
  • pamina (1)?
  • smulkių varžtelių bagažinės, sparnų tvirtinimui

Priemonės nuo saulės

  • kremas
  • kepurė
  • akiniai

Pirmosios pagalbos vaistinėlė

  • bintas
  • pleistrai
  • dezinfekavimo priemonė
  • nuo galvos skausmo
  • nuo vidurių užkietėjimo/suskystėjimo

Siuvimo rinkinukas

Dalyviai

Martynas (Kelly's Lagoon 28'')
Tadas (Author Horizon 28'')
Marius (Kelly's Saphix 28'')

Kainos

Kelionei planuojam išleist apie po 1000 Lt
Šiaip kiek teko skaitinėt tai Ukrainoj maisto produktų kainos žemesnės nei Lietuvoj, bet Kryme kaip kurorte tai gali būt panašios ar net aukštesnės.

Valiutos keitimas

Valiutą keistis geriau Ukrainoje. Vilniuje 1 grivna gaunasi už 0.63 Lt, kai tuo tarpu išsikeitus JAV dolerius už 2.56 Lt Vilniuje, Ukrainoje 1 grivna galima nupirkti už 0.51 Lt. Taigi geriau vežtis JAV dolerius ir grivnas keistis vietoje.

Nuorodos

Įrankis palengvinantis darbą ieškant informacijos rusų kalba. Rašai lietuviškais rašmenimis, o jis paverčia į kirilicą. Labai patogu: http://translit.ru/
Krymo geležinkelių schema: http://crimaniak.ihome.ru/info/crimea/1455.html
Traukinių tvarkaraščiai: http://www.uz.gov.ua
Topografinis Krymo žemėlapis M 1:100 000: http://ukrmap.net/krim.html
Krymo kelių žemėlapis su atstumais: http://krim.smirnovbros.ru/karta/podkarta.htm
Turistinis Krymo žemėlapis: http://tourism.kulichki.net/kart/krim1.htm
Lankytinų objektų aprašymai paimti iš kelionių agentūros Inturlita internetinio puslapio http://www.inturlita.lt/Krymas/ekskursijos.htm bei kitų keliautojų aprašymų.
Daug informacijos apie Krymą anglų kalba: http://www.blacksea-crimea.com/
Daug informacijos apie Krymą rusų kalba: http://www.crimea.ru

Keliavusių patarimai

Žinau kad kai kurie čia besilankančių yra keliavę po Krymą tai jei turit kokiu patarimų ar šiaip pastebėjimų, prašom reikštis. Būsime labai dėkingi.

Žygio logo

logo.jpg
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 License.